Céges tréningek: Prezentációs technikák
Még egy tapasztalt előadó számára is kihívást jelenthet egy-egy jelentős előadás.. hát még egy kezdő számára..
„Szívünk az anyaméhben kezd el dobogni és akkor áll meg, amikor...egy fontos előadást tartunk.."
Prezentációs technikák tréningünk folyamán a következő témakörökkel foglalkozunk:
- Milyen felkészülési technikákat alkalmazhatunk?
- Hogyan lehetek magabiztosabb? Hogy küzdjem le az izgalommal járó tüneteket?
- Mit tegyek az ásító résztvevőkkel..?
- Mennyi időt képesek az emberek általában egy átlagos előadóra összpontosítani?
- Milyen szabályokat kell betartanom a power point prezentációk esetében?
- Mitől lesz egy előadó „felejthetetlen"?
- Mit kezdjek a kritikus pillantásokkal?
- Mit kell figyelembe vennünk a technikai eszközök terén?
- Hogyan fejleszthetjük magunkat a tréning után?
- Mi az a három sikertényező, ami megkülönböztet bennünket egy átlagos előadótól?
A képzés során kiemelkedő szerepet játszik a résztvevők folyamatos aktív részvétele. Minden egyes résztvevő legalább 3szor szerepel prezentációjával a többi jelenlévő előtt. A képzés egyedülállóságához tartozik, hogy minden egyes szereplést, előadást a tréner által levezényelt, de a résztvevőket is aktívan bevonó elemzés követ, mely után ide kapcsolódóan elméleti blokk következik. Azáltal, hogy a prezentációk, az elemzések és az elméleti modulok felváltva követik egymást, az idő gyorsan múlik és a résztvevőkre a tréning végtelenül lendületes benyomást tesz. A résztvevők nagyra értékelik az elemzés részt, hiszen így személyes tanácsokat kapnak, amire gyakran csak coaching során kerülhet sor.
Az első prezentáció során a résztvevők magukat és munkájukat mutatják be csupán öt percben flipchart segítségével. A második prezentáció Power Point használatát is igényli. Témája az utolsó életszerű prezentáció, melyet a résztvevők munkájuk során tartottak.
A harmadik prezentáció vagy munka vagy, hobbival kapcsolatos prezentáció, Power Point, flipchart és egyéb eszközök használatával. Fontos, hogy a résztvevők minden addig megszerzett tudást beépítsenek a prezentációba és az előadásmódba. Mivel a harmadik előadásra a résztvevőknek jól fel kell készülniük, ezért ajánlatos egy hét vagy legalábbis pár nap szünetet tartani a két tréningnap között. De természetesen megtartható a képzés egymást követő két napon is.
A harmadik előadás után a résztvevők „ajándékot" adnak az előadást megtartó résztvevőnek. Ez azt jelenti, hogy egyesével néhány mondatban összefoglalják, hogy mi tetszett nekik az előadásban, előadásmódban és esetleg mivel lehetne a prezentációt még professzionálisabbá tenni. (A tréner az első kör előtt röviden összefoglalja, hogy mire kell az építő kritika gyakorlásánál odafigyelniük.)
Amennyiben az Önök vállalatánál használnak prezentációs szabályokat, akkor természetesen azokat is figyelembe vesszük.
A Results Training munkája során számtalan tréninget tartott Prezentációs technikák témakörben. Reméljük, hogy Önökkel is megoszthatjuk hosszú éves tapasztalatunkat és színes tudásunkat.
„Azt hiszem ez volt életem legjobb tréningje. Nagyon sok pozitív és hasznos ismeret birtokába jutottam, Szembenéztem önmagammal. A felismert hiányosságaim tudatos fejlesztésével magamat és ezáltal a csapatomat is jobbá fogom tenni. Nagyon köszönöm.”
János